Examinando por Materia "Cuestionario de salud del paciente"
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Publicación Acceso abierto Fundamentación-validez del cuestionario de FLORIDA para la aceptación del paciente (FPAS) en español(Sociedad Colombiana de Cardiología, 2020-08-28) Castillo Sierra, Diana M.; González Consuegra, Renata V.; Olaya Sánchez, AlejandroFrente a los procedimientos alternativos sugeridos por Carranza Esteban, López-Gonzales y Caycho-Rodríguez, y en relación con los resultados de la validación del instrumento FPAS versión en Espanol ˜ pocos fiables sugeridos por Merino-Soto y Angulo-Ramos, es importante precisar que este estudio de validación que fue realizado en el ano˜ 2016 utilizando la mejor evidencia científica disponible para poder obtener un instrumento válido y fiable en el idioma espanol ˜ de la escala que mide la aceptación de las personas al dispositivo de estimulación cardiaca, se sustenta en la aplicación de la teoría clásica del test1 que aún permanece vigente y es ampliamente utilizada en el área de la validación de los instrumentos de las ciencias de la salud, así como en otras áreas, como las ciencias humanas y sociales.Publicación Acceso abierto Importancia de la utilización del modelo SERVQUAL a partir de una revisión sistemática de la literatura en el periodo 2010-2016(Bogotá: Fundación Universitaria de Ciencias de la Salud, 2018-06-13) Cañón Cárdenas, Arnold Enrique; Rubio Rodríguez, DagobertoIntroduction. Introduction. When it thinks about user like a service centers, care for the quality of services becomes ephemeral, because of this, the white population remains faithful to the service provided; For this reason, it is necessary to have models that allow to know the quality of the same, example of that is the Service Quality model (SERVQUAL), which for the purposes of this article is intended to emphasize the value of its use. Objective. To make visible the importance of the use of the SERVQUAL model based on a systematic review of the qualitative literature in the period 2010-2016. Methods. A systematic review of qualitative literature is performed by the type of objective of the same, whose search ends on twenty-eight (28) days of the month of October 2017. It is taken as databases Pubmed, ScienceDirect, SciELO, LILACS, Tripdata base, Cochrane, Google, Google Scholar and Gray Lit. To assess the quality of the articles, we use two grills, the CASPe and THE JOANNA BRIGGS INSTITUTE, taking into account the key words that appear below. Results. An analysis is made to four hundred and thirty-seven (437) articles of which a total of twenty-nine (29) articles are obtained, where it is visible that the SERVQUAL Model is a good tool in evaluating quality in comparison with other models. Conclusion. The SERVQUAL model, within its theoretical bases can be highlighted, quality of service, quality of health services, based on this, its dimensions are considered as indicators: tangible; reliability; sensitivity; assurance and empathy, of which the latter stands out, followed by tangibility, as reported in the literature in studies that applied the model.